Followers

sila like kalu suka

10 April 2011

Perempuan pun nak di mengorat...ni Adalah Antara Hint2nya....

Untuk entri ini, anggaplah anda seorang lelaki yang begitu hensem dan kacak sekali..ha3.

Ceritanya..

Suatu hari anda pergi ke shopping complex berjalan² mencari barang. Selepas penat anda ke food court untuk menjamah makanan. Dihadapan anda ada seorang awek berseorangan atau bersama kawan², yang mungkin bagi anda itu perempuan biasa. Tetapi adakah anda tahu di dalam hati perempuan tersebut sebenarnya dia ingin berkenalan dengan anda.?

Untuk kali ini aku berpikir apakah hint² yang mungkin diberi oleh seorang perempuan, memandangkan itu kali pertama ternampak anda. Sebab situasinya bukan seperti di sekolah, universiti atau asrama yang dia boleh jumpa anda lagi. Mungkin ini pertama dan terakhir dia jumpa anda di shopping comlex itu.

So dia tak nak lepaskan peluang untuk berkenalan dengan anda. Tetapi takkan perempuan hendak mengorat anda pula kan. Perempuan biasanya malu untuk mendekati lelaki berbanding lelaki mendekati perempuan. Tetapi mereka biasanya akan memberi hint. Sebab dalam majalah pun, ruangan cinta cantun pun akan galakkan perempuan memberi hint kan..ha3.

Berikut point² yang aku pikirkan. anda semua tidak kira lelaki atau perempuan digalakkan untuk memberi komen anda kerana point² ini aku pikir sendiri je. Mana tau salah atau korang ada point² lain untuk dikongsi, terutamanya dari kaum hawa sendiri..ha3.


1. Asyik tengok / curi pandang anda.

Perempuan juga seperti lelaki, kalau suka pada lelaki dia akan tengok juga. Mungkin pandangan berbeza sedikit berbanding lelaki sebab lelaki biasanya tengok perempuan cantik, tetapi perempuan dia boleh tengok lelaki pada rupa, penampilan dan juga tingkah laku.

Kalau terpandangan kali pertama normal la. Tapi kalau perempuan asyik tengok anda, kadang² curi² pandang, so berkemungkinan dia hendak berkenalan, tetapi dia malu. So dia bagi la hint permulaan ini, iaitu asyik tengok/curi pandang anda.:)


2. Senyum kepada anda, bukan sekali tapi banyak kali.

Mungkin apabila anda perasan dia tengok anda, kali pertama mungkin dia alihkan pandangan, kedua senyum kepada anda. Kali ketiga, keempat dan seterusnya, setiap kali pandang, setiap kali senyum kepada anda.:)

Kalau macam ni, semakin kuat firasat menunjukkan perempuan ini berminat dengan anda, dan mungkin dalam hatinya berkata 'kalaulah dia tegur aku'..ataupun boleh dikatakan dalam fasa ini, mereka berharap agar diri mereka dimengorat..:)


3. Dia akan cuba untuk tonjolkan diri dia.

Mungkin jarang jumpa perempuan jalan seorang diri. Biasanya mereka akan bersama kawan perempuan mereka yang lain, selain dengan kawan² lelaki. Kalau dorang pergi shopping, biasa memang dengan kawan perempuan la:)

Apabila berkumpul, ada yang memang semula jadi sikapnya. Tetapi ada juga yang apabila perasan anda berada di depan, dan dia berminat hendak berkenalan dengan anda, dia akan cuba menonjolkan dirinya. Tujuannya adalah untuk menarik perhatian anda.

Mungkin dia menggunakan cara ketawa kuat, cakap kuat² walaupun sebelum ini dia senyap je, alih kerusi biar pandangan lebih jelas terhadap anda, buat² bangun, betulkan kasut, dan macam² lagi la asalkan anda perasan adanya dia di hadapan anda. Lepas buat perkara², dia akan tengok anda untuk perhatikan samada anda perasan atau tidak perlakuan dia tadi.

Bonus:
Buat gaya macam gedik/mengada sikit.

Gambar sekadar hiasan.ha3


Aku tak tahu la betul atau tidak, tetapi mungkin juga perempuan akan buat gaya yang menggedik sedikit, bukan setakat lentuk tubuh, mungkin suara pun akan menggedik sedikit.:) Tujuan adalah sama seperti point ke tiga, iaitu untuk menarik perhatian..:)


------------------------------------------------

Cepat sungguh la 3 point yang aku bagi ini. Rasa banyk je lagi hendak menaip ni.ha3. Tetapi tidak mengapalah ye 3 point je pun, takut entri terlebih panjang pulak nanti.:)

So, selepas baca cara perempuan bagi hint untuk dimengorat ini,. soalan yang aku hendak tanya.

1)Lelaki : Adakah anda pernah perasan apa² hint dari perempuan yang macam hendak diri mereka dimengorat.?..ha3

2) Perempuan : Kalau ada nak betulkan atau korang ada hint lain yang korang biasa praktikkan, apa kata bagitahu. Leh kitaorang lelaki ni tambah pengetahuan sikit cara² korang bagi hint untuk dimengorat kepada lelaki.:)

Dan satu lagi, penting juga ni, istilah 'dimengorat' aku tidak tahu boleh diguna pakai atau tidak, aku letak je apa yang terlintas dalam pikiran aku. Oleh itu jangan gunakan dalam karangan bahasa melayu anda.ha3.

4 comments:

  1. agree.. haha, tapi gedik tuh,..
    kalau lentok badan bkn bermakna nak menarik perhatian, coz dyana slalu lentokkan badan.. hikhik :D

    ReplyDelete
  2. btol2.... tp aiseymen.. knape la aku bley xperasan selama ni... ishhh... kalo tidak, kawen dh aku ni..

    ~Shah Drifter

    ReplyDelete
  3. erkk, haram nak senyum banyak kali kat laki yang baru jumpa kat shopping complex. sekali sudaa..
    tapi tataw lar kalau betul skill hint nak dimengorat gitu naa.. adeh!
    bawak laser lar, senang suluh-suluh..haha :D

    ReplyDelete